דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפולי שיניים חינם לילדים - שאלות ותשובות 

מאת    [ 18/07/2010 ]

מילים במאמר: 1204   [ נצפה 3862 פעמים ]

שאלות ותשובות בנושא רפורמת השיניים
משרד הבריאות, החליט להוסיף שרותי טיפול שיניים לילדים לכלל השירותים שניתנים ע"י הקופות.
כבכל טיפול רפואי, עדיפה מניעת המחלה על טיפול בתוצאות המחלה.
 צחצוח שיניים לאחר כל ארוחה ולפחות פעמיים ביום שיעשה ע"י ההורים עד שהילד בגיל 8 , שמירה על אכילת מזון בריא שאינו עשיר בסוכרים ובמיוחד דביקים, כל אילו ימנעו מחלה.
 טיפולי מניעה כגון ביקורות, טיפולי שיננות וכו' גם הם יינתנו במסגרת השרות האמור כפי שתוכלו למצוא בתשובות למטה.  

ש: ממתי אפשר להתחיל לקבל את טיפולי השיניים?      
ת: החל מיום חמישי ה- 1.7.2010 ניתן יהיה לקבל את טיפולי השיניים, במסגרת חוק ביטוח בריאות ממלכתי.      
          
ש: אילו טיפולים כלולים בסל שאושר?      
ת: סל השירותים כולל טיפולי מונעים ומשמרים לפי הפירוט הבא:


    • בדיקה תקופתית על ידי רופא – פעם בשנה (פעם שניה באותה שנה ע"פ שיקול דעת רפואי)
    • בדיקות שגרה ומעקב כחלק מטיפול רפואי
    • יעוץ והכנת תוכניות טיפול – פעם בשנה
    • צילומי רנטגן במהלך טיפול
    • זוג צילומי נשך   - במסגרת בדיקה תקופתית
    •  הדרכה בהיגיינה אורלית – עד פעמיים בשנה
    • הסרת אבנית – פעם בשנה
    • טיפול מניעה באפליקציה מקומית
    • איטום חריצים וחרירים
    • עזרה ראשונה
    • שחזורים מאמלגם ומחומרים מרוכבים
    • טיפול מוך השן במשנן הנשיר והקבוע (כולל טיפול שורש)
    • מבנים (יצוקים ומידיים)
    • כתרים טרומיים בשיניים אחוריות וקדמיות
    • עקירה (לרבות עקירה כירורגית)
    • שומר מקום לאחר עקירה
    • שימוש בסדציה/גז צחוק
    • טיפולי שיניים בהרדמה לילדים עד גיל 5 הסובלים מעששת ילדות מוקדמת

      
ש: אילו גילאים זכאי לקבל את השירות?      
ת: כל הילדים אשר טרם מלאו להם שמונה שנים (חגגו יום הולדת שמונה לפי התאריך הלועזי) זכאים לקבל את הטיפול.
משרד הבריאות פועל על מנת להרחיב בהמשך את הטיפולים לגילאים נוספים.      
          
ש:     מי קובע את תוכנית הטיפול?      
ת:     תוכנית הטיפול תיקבע ע"י רופא שיניים בקופת החולים או באחת מהמרפאות שעובדות עם קופות החולים.      
          
ש:     אצל מי אני מקבל את השירות?      
ת:     השירות ינתן ע"י קופות החולים בהן מבוטחים הילדים, במרפאות הקופה או במרפאות הקשורות איתה בהסכם. כל קופת חולים תפרסם את רשימת המרפאות בהן ניתן לקבל את הטיפולים.      
          
ש:     איפה נרשמים להצטרפות לתוכנית?      
ת:     אין צורך להירשם! כל ילד מבוטח באופן אוטומטי בקופת החולים בה הוא רשום ומקבל את שאר שירותי הבריאות שבסל.      
          
ש:     איפה נמצאת המרפאה הקרובה ביותר לביתי ואיך אני קובע תור?      
ת:     פרטים אודות פריסת המרפאות ודרכי קביעת התורים ניתן לקבל במוקדי השירות של קופות החולים ובאתרי האינטרנט שלהן:
שירותי בריאות כללית –2700*
מכבי שירותי בריאות –  3555*
לאומית שירותי בריאות – טלפון  1-700-507-507 או ל- 507* מכל טלפון נייד
קופת חולים מאוחדת – 3833*      
          
ש:     כמה צריך לשלם ועבור מה?      
ת:     מרבית הטיפולים הינם ללא תשלום, עם זאת עבור הטיפולים הבאים תיגבה השתתפות עצמית נמוכה בסך של 20 ש"ח בלבד לטיפול.


    • עזרה ראשונה
    • שחזורים ("סתימות") מאמלגם ומחומרים מרוכבים
    • טיפול מוך השן (כולל טיפול שורש)
    • מבנים (יצוקים ומידיים)
    • כתרים טרומיים בשיניים אחוריות וקדמיות
    • עקירות
    • שומר מקום לאחר עקירה
    • שימוש בסדציה/גז צחוק
    • טיפולי שיניים בהרדמה כללית לילדים עד גיל 5 הסובלים מעששת ילדות מוקדמת      

ש:     האם צריך לשלם עבור זריקות להרדמה מקומית?      
ת:     לא! זריקות להרדמה מקומית הן חלק בלתי נפרד מהטיפולים עצמם ולכן לא נדרשת עבורן השתתפות עצמית בנפרד.       
          
ש:     כמה אשלם במקרים בהם אבצע במהלך הביקור יותר מטיפול אחד אשר דורש תשלום השתתפות עצמית?      
ת:    במקרים אלו, ההשתתפות המכסימלית תעמוד על 40 ש"ח לאותו הביקור. חשוב לציין כי במידה ובאותו הביקור מתבצע טיפול הדורש תשלום השתתפות עצמית ובנוסף טיפולים ללא השתתפות, סך ההשתתפות תעמוד על 20 ש"ח בלבד.      
          
ש:     מה קורה במידה וטיפול אחד נמשך על-פני מספר ביקורים, האם בכל ביקור אצטרך לשלם?      
ת:     תשלום ההשתתפות העצמית הוא עבור הטיפול ואינו קשור למספר הביקורים הנדרש עד להשלמתו. במידה ואותו הטיפול (לדוגמא, טיפול שורש) דורש שני ביקורים או יותר, סך התשלום עבור אותה הטיפול יהיה 20 ש"ח בלבד.       
          
ש:     אם ביצעתי טיפולים באופן פרטי, האם אני זכאי להחזר?      
ת:     בדומה לשאר שירותי הבריאות שבסל, לא ינתנו החזרים עבור טיפולים שנעשו באופן פרטי ולא דרך קופות החולים.      
          
ש:     האם תהייה לי אפשרות לבחור את הרופא שיטפל בי?      
ת:     עד לתאריך 25.6.2010 יפרסמו קופות החולים את הסדרי בחירת המרפאות והרופאים לצורך מתן טיפולי השיניים. כל קופה תציע הסדרים שונים של בחירה בין נותני השירותים.      
          
ש:     הילד שלי מבוטח בתוכנית השב"ן, האם אפשר יהיה להמשיך לקבל את השירות דרך השב"ן?      
ת:     החל מכניסת השירותים לסל ביום 1.7.2010 יוצאו שירותי רפואת השיניים המונעת והמשמרת מתוכניות השב"ן לילדים עד גיל 8 וינתנו במסגרת הסל. לדוגמא, אם ילדכם הוא בן 7 והוא החל טיפול במסגרת תוכניות השב"ן, המשך הטיפול יהיה במסגרת שירותי הסל.
במידה וילדך מעל גיל 8 ותוכנית השב"ן בקופת החולים שלך מציעה טיפולי שיניים לילדים מעל גיל 8, שירותים אלו ימשכו כרגיל.      
          
ש:     שמעתי שהתוכנית היא זמנית רק עד נובמבר 2010, האמנם?      
ת:     תוכנית טיפולי השיניים אינה זמנית! טיפולי השיניים לאוכלוסיית הזכאים תימשך גם בשנים הבאות, בדומה לשאר השירותים שנמצאים בסל שירותי הבריאות. במהלך החודשים הקרובים תקודם הצעת חוק אשר תאפשר בעתיד לגופים נוספים לספק לילדים שירותים במסגרת הרפורמה. בנוסף, משרד הבריאות פועל, על מנת להרחיב את התוכנית לגילאים נוספים.      
          
ש:     אילו טיפולים לא כלולים בתוכנית?      
ת:     לא כלול בתוכנית יישור שיניים (טיפולי אורתודונטי) וכן טיפולים נוספים שאינם כלולים ברשימה.       
          
ש:     במידה ואני לא מרוצה מהשירות או מהטיפול שאני מקבל, למי אני יכול לפנות?      
ת:     מומלץ לפנות תחילה לנציגי פניות הציבור בקופות החולים:
שירותי בריאות כללית –
באתר הקופה בכתובת - http://www.clalit.co.il/he-il/contactus/ombudsman/list+of++aumbdsmn.htm

מכבי שירותי בריאות –
אתר מכבי - http://www.maccabi-health.co.il

לאומית שירותי בריאות –
לצורך ברור מידע או הגשת תלונה ניתן לפנות לנציגי שירות לקוחות במוקד לאומית פון בטלפון  1-700-507-507 או ב- 507* מכל טלפון נייד
ניתן לפנות דרך אתר לאומית שכתובתו www.leumit.co.il
ניתן לפנות בכתב למחלקת קשרי לקוחות בפקס שמספרו: 03-6949612

קופת חולים מאוחדת –
היחידה לפניות הציבור אבן גבירול 124 ת"א 62038
טלפון:  03-5202323 , פקס: 03-5235335 דוא"ל: pniot@meuhedet.co.il

או לנציבת תלונות הציבור במשרד הבריאות בכתובת הבאה:
פקס – 02-5655981
דואר אלקטרוני kvilot@moh.health.gov.il - 
טופס מקוון - http://www.forms.gov.il/globalData/GetSequence/getSequence.aspx?formtype=complaints@health.gov.il
      
          
ש:     האם אותם הרופאים שטיפלו בילד שלי בתוכניות השב"ן ימשיכו לטפל בו גם עכשיו?      
ת:     ברוב המקרים, התשובה היא חיובית. ניתן יהיה להמשיך את הטיפול אצל אותו הרופא בו התחיל הטיפול אם הינו מופיע בהסדרי הבחירה של הקופה.  מומלץ לבדוק לפני הפניה אחר הסדרי הבחירה שיפרסמו הקופות בתקופה הקרובה.      
          
ש:     האם הוספת שירותי השיניים לילדים מחייבת אותי או את ילדי להישאר בקופה עד תום גיל הזכאות של ילדי?      
ת:     לא! אין כל שינוי בזכות ומועדי המעבר בין קופות החולים, כל תושב זכאי לעבור קופה גם לאחר הוספת תחום טיפולי השיניים. במידה ואתה רואה כי אחת מהקופות מציעה הסדרי בחירה שיותר מתאימים לך ולילדייך, אתה יכול לעבור קופה ב-6 מועדים בשנה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב